Bukan untuk mereka..

~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Assalamualaikum sahabat sahabiah yang saya kasihi kerana Allah s.w.t, semoga ikatan hati-hati kita terus mendoakan kejayaan dan kesejahteraan bersama dunia dan akhirat.. Rasanya telah lama saya tidak mencoretkan sesuatu di blog saya yang usang ni.. Maaf ye “jannatulwardah”..terpaksa meninggalkan diri kamu dalam kesepian buat kesekian lamanya. Justeru, saya mengambil kesempatan ini, di tengah-tengah keserabutan menyiapkan dua projek yang masih belum lengkap..test, assigment dan sebagainya..untuk menceritakan apa yg terbuku di hati saya sekarang ini..sharing is caring kan..??

Sedang saya memerah fikiran, mencari penyelesaian untuk tugasan saya (oop projek..adeh, pening kepala), saya mengambil keputusan untuk berehat sebentar..lalu, tetikus berjenama acer saya gerakkan, memilih laman facebook untuk saya kunjungi… ya..ada banyak pandangan tentang penggunaan laman facebook..namun, saya berpegang pada satu sebab..iaitu uslub dakwah..insyaAllah, saya tidak berkuasa memberikan hidayah..moga dengan usaha saya yang sedikit ini mampu menjadi bukti dan jawapan kepada pertanyaan Allah di akhirat kelak..dan mampu membawa lebih banyak hati-hati ke arah mengenali Islam. insyaAllah..

Berbalik pada cerita saya sebentar tadi, saya tergerak untuk mengunjungi facebook seorang rakan, muslimat, baru sahaja saya add tadi. Bersekolah di sekolah yang sama, tapi kami tak pernah jumpa dan kenal..mungkin disebabkan dia berpindah ke sekolah Teknik ketika di tingkatan 4. At first saya rasa gembira, alhamdulillah..bestnya dapat jumpa kawan sekolah lama…🙂 Namun, kegembiraan saya tidak lama. Sedih, hati saya beristighfar..lidah terasa kelu, tidak tahu harus berkata apa.

“Bukan pada mereka kecantikanmu harus kau tunjukkan sahabatku..”

Saya bermonolog dalaman..berkata pada diri sendiri, saya hanya mampu berkata-kata di dalam hati. Hati saya mengeluh…astaghfirullah al-azim. Sekali lagi tak mampu berbuat apa..

Subhanallah,

cantiknya dirimu Allah ciptakan..sangat cantik, saya tak menafikan..

Matamu redup, mampu meruntunkan iman lelaki..hatta mereka yang beriman sekalipun..

Suaramu yang lunak merdu..juga mampu mencairkan hatta hati-hati lelaki yang ego dan keras…

Saya juga mengagumi kecantikan itu..

subhanallah, cantik ciptaanMu Allah..

Engkau menciptakan sebaik-baik manusia..

Namun,

Apakah kecantikanmu untuk kau peragakan..??

Keindahanmu untuk kau persembahkan..??

Suaramu untuk kau merdukan..??

Kelembutanmu untuk kau lalaikan..??

Kejadianmu untuk kau sia-siakan..??

Maruahmu untuk kau gadaikan..??

…..

pada mereka bergelar ar-rijal…

yang belum pasti, dia itu untukmu..

yang belum pasti,  dia adalah ketetapan Allah buatmu..

yang belum pasti, cinta dia itu kekal untukmu..

kerana hanya Allah yang tahu..Dia yang punya kepastian.

Sahabat..

Simpanlah keindahan mu itu, untuk insan yang tercipta untukmu..

Sebutir kata untukmu sahabat..

Kita ibarat permata, yang masih belum keluar dari tiramnya..

Peliharalah permata itu, agar bila ia keluar dari tempatnya..

ia menjadi kilauan permata yang keindahannya tak mampu ditandingi sesiapa..

Ini yang termampu saya lakukan..

Semoga hidayah Allah akan hadir untukmu, dan bila hidayah itu datang…sentuhlah ia dengan hatimu, rasakan nikmat cinta Allah buatmu…kerana sesungguhnya Allah sayang padamu. Jangan kau tutup hatimu untuk hidayah ini sahabatku..bukakanlah ia seluas-luasnya, agar nur Allah itu mampu membawamu jauh dari kegelapan, menjadikan dirimu sebutir permata indah, seorang wanita solehah..yang bakal menjadikan Allah cinta pertamanya, Rasulullah sebagai qudwahnya..dan kasih cintanya hanya untuk insan yang tercipta buatnya. InsyaAllah..

 

~Salam kasih~🙂

 

 

 

 

 

Leave a Reply

